راه اندازی برنامه های ترویج پول افغانی در زون شرق

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۱/۴/۸ - ۹:۴۷
راه اندازی برنامه های ترویج پول افغانی در زون شرق

الحاج احمدزی توحیدیار معاون زون شرق د افغانستان بانک و تاج محمد تمکین، اقتصاد دان ساحوی این زون، نشستی را با مولوی نعمت الله آخوند، شاروال ننگرهار پیرامون راه اندازی برنامه های تنویری در راستای ترویج پول افغانی، در برخی از ولسوالی های سرحدی (غنی خیل، مهمند دره و لعل پور) برگزار نمود.

محترم احمدزی توحیدیار معاون ساحوی زون شرق د افغانستان بانک طی این نشست گفت که الحمدلله در بسیاری از ولسوالی های ولایت ننگرهار هموطنان در داد و ستد های روزانه خویش از پول افغانی استفاده مینمایند، اما در بعضی از ولسوالی های این ولایت از اسعار استفاده صورت میگیرد وی از شاروال این ولایت خواست تا برای شاروالان ولسوالی ها هدایات لازم صادر نماید تا مردم را تشویق نمایند اینکه در معاملات روزانه خود از پول افغانی استفاده نمایند، زیرا پول افغانی هویت ملی ماست. باید گفت که در این نشست، شاروال ننگرهار تعهد نمود که برای افزایش استفاده از پول افغانی اقدامات جدی را در ولسوالی ها  انجام خواهد داد تا زمینه استفاده از پول افغانی بجای اسعار فراهم گردد، و استفاده از اسعار از میان برداشته شود.

به همین ترتیب الحاج احمدزی توحیدیار معاون دفتر ساحوی زون شرق د افغانستان بانک نیز جلسات جداگانه ای را با انجمن پیشه وران و دکانداران ننگرهار و ریاست ارشاد، حج و اوقاف به منظور تلاش های فرهنگ سازانه خود در راستای ترویج پول افغانی و ایجاد ذهنیت سازی برای مردم، تدویر نمود.

طی این نشست ها محترم عزیز الرحمن عرب رئیس اصناف و محترم مولوی عبدالواسع رئیس حج و اوقاف ننگرهار وعده نمودند که به نوبه خویش در راستای ترویج و ذهنیت دهی پول ملی تلاش نموده و ادارات مربوط و اشخاص را موظف نمایند تا به مسئولین و دکانداران در ولسوالی ها تاکید نمایند تا اقدمات لازم را در راستای ترویج و ذهنیت سازی اذهان عامه، راه اندازی نمایند.

آخرین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

بازگشت به خبر