راه اندازی ورکشاپ ملی بانکداری اسلامی و صکوک در ولایت ننگرهار

Mpoya
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۵:۰
راه اندازی ورکشاپ ملی بانکداری اسلامی و صکوک در ولایت ننگرهار

کنفرانس ملی پیرامون بانکداری اسلامی و صکوک جهت آگاهی عامه در ولایت ننگرهار به تاریخ ۱۵ دلو ۱۳۹۸ برگزار گردید.

در این کنفرانس که با اشتراک نمایندگان آمریت بانکداری اسلامی و خدمات مالی د افغانستان بانک و همچنین نمایندگان ولایتی ننگرهار، علما و استادان پوهنتون برگزار گردیده بود، در زمینه بانکداری اسلامی و صکوک بحث های علمی بعمل آمد.

محترم دوکتور محمد یوسف سلیم، آمر بانکداری اسلامی طی این کنفرانس در مورد تاریخچه و اهمیت بانکداری اسلامی بطور مفصل صحبت نموده و توسعه این بخش را برای رشد و توسعه اقتصاد کشور مفید تلقی نمود.

او افزود که د افغانستان بانک در زمینه گسترش بانکداری اسلامی و صکوک در کشور تلاش های عملی را آغاز نموده که بزودی پیشرفت های بیشتری در این زمینه بوجود خواهد آمد.

محترم شاه محمود  میاخیل والی ننگرهار طی این ورکشاپ در مورد اهمیت بانکداری اسلامی و صکوک به نوبه خویش صحبت نموده و از مردم خواست که با استفاده از محصولات بانکداری اسلامی از این روند حمایت کرده و نقش خود را در شگوفایی اقتصاد کشور ایفا نمایند.

باید یاد آور شد که پس از راه اندازی این ورکشاپ، سه نشست علمی نیز برگزار گردید که در نشست های متذکره علما و استادان پوهنتون  پیرامون جلسات مختلف بانکداری اسلامی و صکوک به شرکت کنندگان معلومات لازم ارائه نمودند.

ناگفته نباید گذاشت که سخنرانان در این کنفرانس از هیئت رهبری د افغانستان بانک بخاطر تلاشهای شان جهت ترویج بانکداری اسلامی تشکری نموده، وعده سپردند که علما و دانشمندان برجسته کشور برای تسهیل این روند در کنار د افغانستان بانک شانه به شانه کار خواهند کرد.

قابل یاد آوریست که متعاقب این ورکشاپ، به تاریخ ۱۶ دلو سالروان در پوهنتون ننگرهار نیز ورکشاپ آموزشی یکروزه در زمینه بانکداری اسلامی و صکوک برای دانشجویان از جانب نمایندگان بانکداری اسلامی د افغانستان بانک راه اندازی گردید که طی آن معلومات همه جانبه آموزشی پیرامون بانکداری اسلامی و صکوک برای محصلین ارائه گردید.

محترم پوهاند  داکتر خلیل احمد بهسودوال رئیس پوهنتون ننگرهار طی این برنامه با ابراز تشکری از هیئت رهبری د افغانستان بانک جهت برگزاری چنین برنامه های آموزشی جهت آگاهی دهی برای محصلین پوهنتون پیرامون بانکداری اسلامی و صکوک بر تداوم این برنامه ها ابراز امیدواری نمود.

ناگفته نباید گذاشت که در این ورکشاپ علاوه بر نمایندگان بانکداری اسلامی و خدمات مالی، محترم احمدزی توحیدیار آمر زون شرق، محترم داکتر فضل الرحیم بصیرت هیئت نظارتی شرعی و شماری از مقامات دولتی، علما ودانشمندان نیز در این ورکشاپ حضور داشتند.

آخرین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۶
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

 9شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز شنبه مؤرخ 11 شوال المکرم 1445(1403/02/01) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

بازگشت به خبر