د افغانستان بانک گفتمانی را با چند تن از استادان جامعه اکادمیک به راه انداخت

Mpoya
پنجشنبه ۱۳۹۸/۷/۴ - ۱۱:۴۹
د افغانستان بانک گفتمانی را با چند تن از استادان جامعه اکادمیک به راه انداخت

کابل، 3 میزان 1398 د افغانستان بانک  گفتمانی را در زمینه چگونگی نظارت بر سکتور بانکی و مالی کشور، با چند تن از اساتید محترم جامعه اکادمیک برگزار کرد.

هدف از راه اندازی این برنامه را بحث و تبادل نظر روی چگونگی نظارت بر سکتور بانکی و مالی و سایر موارد مرتبط به این بحث، تشکیل می داد.

محترم واحد الله نوشیر سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک  با ایراد سخنان افتتاحیه، در زمینه برنامه های د افغانستان بانک برای چگونگی نظارت بر سکتور بانکی و مالی ابراز نظر نموده و از استادان اشتراک کننده در این بحث خواست تا آنها با تشریک تجارب و ا ندوخته های علمی شان بانک را در طرح پالیسی ها جامع، کارا، مؤثر و با درنظرداشت مقتضیات و شرایط افغانستان یاری رسانند.

در ادامه این برنامه، محترم محمد سلیم صلاح آمر عمومی نظارت امور مالی د افغانستان بانک ضمن اشاره به چگونگی نظارت از بانکها در مطابقت با قوانین، مقررات و رهنمود های نظارتی،  روی قوانین، مقررات، طرزالعمل ها و روش های نظارتی روشنایی انداخته و جوانب ذیدخل در این عرصه را واضح ساخت.

متعاقباً، اساتید محترم جامعه اکادمیک نظریات مفید خویش را با مقامات د افغانستان بانک پیرامون موضوع شریک ساخته و بحث تبادل نظر نمودند که مورد استقبال هیئت رهبری بانک قرار گرفته و از نظریات نیک شان قدردانی بعمل آمد.

باید یاد آور شد که در این برنامه برعلاوه محترم واحد الله نوشیر سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک و محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم افغانستان بانک، استاد سیف الدین سیحون، محمد رضا فرزام استادان پوهنتون  کابل، قیس محمدی، جوهر مسعودی استادان پوهنتون کاردان، داکتر حسن روحانی، احمد محمدی استادان پوهنتون کاتب،نادر شاه نادر، حمید الله شیرزی استادان اقتصاد پوهنتون باختر،محمد نبی، سمیع الله نعیمی استادان اقتصاد پوهنتون رنا و شماری از آمرین و معاونین شعبات ذیدخل د افغانستان بانک نیز اشتراک ورزیده بودند.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۵:۳۶
Background image

راه اندازی برنامه  آموزشی برای نمایندگان بانک های تجارتی

26 ذوالحجة الحرام 1445 - مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک، برنامه آموزشی یک روزه را برای شماری از کارمندان بخش های تطبیق و رعایت از قانون بانک های تجارتی، راه اندازی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۳
Background image

هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

26 ذوالحجة الحرام 1445 هیئتی تحت سرپرستی محترم هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، در بیست و دومین نشست عمومی سالانه بورد خدمات مالی اسلامی که به تاریخ 1 و 2 جولای سال. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر