چگونگی سیر ذخایر ارزی د افغانستان بانک

Mpoya
پنجشنبه ۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۲:۲۴
چگونگی سیر ذخایر ارزی د افغانستان بانک

ذخایر ارزی د افغانستان بانک از سال 2004 م تا حال سیر صعودی داشته است. در سال 2004 م مجموع ذخایر ارزی د افغانستان بانک در حدود 1.27 میلیارد دالر امریکایی سنجش شده بود که مبلغ 306 میلیون آنرا ارزش طلای خالص تشکیل میداد.

امروز مجموع ذخایر ارزی د افغانستان بانک به حدود 8.56 میلیارد دالر امریکایی رسیده است که این مبلغ بلند ترین سطح ذخایر ارزی د افغانستان بانک به حساب میرود.

اکنون پورتفولیوی ذخایر ارزی د افغانستان بانک متشکل از سرمایه گذاری های موجود در پروژه رمپ 22.37 % بی آی اس 4.43% سرمایه گذاری های امانات میعادی 45.44% و اندیکسد پورتفولیو 0.61 میباشد که علاوه بر آن 5.10 % در حسابات بانکی خارج از کشور، 4.6%در خزانه و 12.32% ارزش طلای خالص است که قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در حدود 1502 دالر امریکایی سنجش شده است.

قابل یاد آوریست که با استفاده از ظرفیت های موجود در بخش ریزرف د افغانستان بانک، آمریت عملیات بازار توانسته است از فرصت های موجود در بازار جهانی طوری بهره برداری نماید که از یکطرف مصؤنیت دارائی ها و سرمایه گذاری ها را به ارمغان آورد و از طرفی دیگر منفعت و عواید بیشتر از درک سرمایه گذاری ها برای د افغانستان بانک کسب نماید.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۵:۳۶
Background image

راه اندازی برنامه  آموزشی برای نمایندگان بانک های تجارتی

26 ذوالحجة الحرام 1445 - مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک، برنامه آموزشی یک روزه را برای شماری از کارمندان بخش های تطبیق و رعایت از قانون بانک های تجارتی، راه اندازی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۳
Background image

هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

26 ذوالحجة الحرام 1445 هیئتی تحت سرپرستی محترم هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، در بیست و دومین نشست عمومی سالانه بورد خدمات مالی اسلامی که به تاریخ 1 و 2 جولای سال. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر