کنفرانس حمایت از پول افغانی در مقابل اسعار دایر گردید

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۴/۱۲ - ۱۲:۶
کنفرانس حمایت از پول افغانی در مقابل اسعار دایر گردید

کنفرانس حمایت از پول افغانی در مقابل اسعار بروز یکشنبه مؤرخ ۹ سرطان سال ۱۳۹۸ هجری شمسی از جانب کمیته پاپوش انجمن صنایع افغانستان در کابل برگزار گردید.

این کنفرانس با پیام خوش آمدید توسط رئیس کمیته پاپوش محترم حاجی ظریف گل ځدران آغاز و سپس محترم سخی احمد پیمان رئیس عمومی انجمن صنایع افغانستان در مورد اهمیت استفاده از پول افغانی و ارزش آن در مقابل اسعار بحث نموده و مشکلات صنایع ملی کشور را طی صحبت های همه جانبه خویش به بررسی گرفتند.

در ادامه معاونین انجمن صنایع افغانستان هریک محترم حاجی عبدالجبار صافی و محترم حاجی عبدالصمد خان سیدی و رئیس اجرائیوی انجمن صنایع افغانستان محترم محمد کریم عظیمی در مورد سکتور پاپوش، چالش ها و مشکلات، ظرفیت این سکتور و پیرامون کنفرانس حمایت از پول افغانی در مقابل اسعار خارجی صحبت نموده و نظریات خویش را با اشتراک کنندگان کنفرانس شریک نمودند.

به تعقیب آن محترم نایب خان جمال آمر عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک به نمایندگی از د افغانستان بانک از همه صنعتکاران، به ويژه از کمیته پاپوش انجمن صنایع افغانستان برای برگزاری کنفرانس حمایت از پول افغانی اظهار امتنان و قدردانی نموده حمایت و همکاری همه جانبۀ د افغانستان بانک را برای برگزاری چنین کنفرانس ها به منظور ترویج و حمایت از پول افغانی اعلام نمود.

محترم جمال همچنان افزود که د افغانستان بانک در راستای ترویج و استفاده از پول افغانی کمپاین ها و برنامه های تنویری مختلفی را هم در مرکز و هم در ولایات  با استفاده از کانال های مختلف ارتباطی و اطلاع دهی روی دست داشته و تلاش می نماید تا مردم را برای حمایت از این پروژه ملی متقاعد سازد.

در جریان کنفرانس رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان محترم شیرباز کمین زاده نیز از کنفرانس متذکره و سکتور پاپوش حمایت نموده و تعهد سپرد که در حل مشکلات این صنف تولیدی از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهند ورزید. هم چنان معاون اتاق های تجارت افغانستان محترم حاجی باز محمد افسرزی از اقدام کمیتۀ پاپوش انجمن صنایع افغانستان طی صحبت های همه جانبه شان حمایت خویش را اعلام نمودند.

در اخیر به نمایندگی از دکانداران زون شرق کشور محترم معلم حضرت خان بیانیۀ خویش را ارایه نموده و حمایت قاطع خویش را برای حمایت از پول افغانی ابراز نمودند. باید یادآور شد که رئیس اتحادیه بوت دوزان شهر کابل محترم جامی و به نمایندگی جامعه مدنی محترم رشتیا نیز طی صحبت های خویش از کنفرانس حمایت از پول افغانی استقبال نمودند.

در پایان جلسه قطعنامه کنفرانس امروزی توسط محترم انجینر دوست محمد ابلاغ گردید و هم چنان از جانب نهاد فصل نوین تقدیرنامه ها به رییس عمومی انجمن صنایع افغانستان، مسولین کمیته پاپوش و نماینده های دکانداران زون مشرقی اهدا گردید.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۵:۳۶
Background image

راه اندازی برنامه  آموزشی برای نمایندگان بانک های تجارتی

26 ذوالحجة الحرام 1445 - مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک، برنامه آموزشی یک روزه را برای شماری از کارمندان بخش های تطبیق و رعایت از قانون بانک های تجارتی، راه اندازی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۳
Background image

هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

26 ذوالحجة الحرام 1445 هیئتی تحت سرپرستی محترم هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، در بیست و دومین نشست عمومی سالانه بورد خدمات مالی اسلامی که به تاریخ 1 و 2 جولای سال. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر