تدویر برنامه آموزشی برای مسوولین شرکت های صرافی و خدمات پولی کابل و میدان وردک

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۲/۸/۱۷ - ۱۵:۳۰
تدویر برنامه آموزشی برای مسوولین شرکت های صرافی و خدمات پولی کابل و میدان وردک

د افغانستان بانک برنامه آموزشی پیرامون بهبود فعالیت های شرکت های صرافی و خدمات پولی را برای 700 تن از مسئولین بخش های عملیاتی و رعایت و پیروی از قوانین و مقررات شرکت های متذکره، راه اندازی نمود. این برنامه به تاریخ 1402/08/07 در دفتر مرکزی د افغانستان بانک آغاز و بتاریخ 1402/08/15 پایان یافت و در مجموع کارمندان 350 شرکت صرافی و خدمات پولی شهر کابل و ولایت میدان وردک در آن اشتراک نموده بودند.

این برنامه در دو بخش دایر گردیده بود. بخش نخست برنامه در برگیرنده موارد چون رعایت و پیروی از قوانین و مقررات در امر مبارزه با پولشویی و عواید ناشی از جراییم، شناخت و تثبیت هویت مشتریان، چگونگی گزارش دهی معاملات بزرگ نقدی و معاملات مشکوک، چگونگی تطبیق لست های تعزیرات، ارزیابی خطرات و نظارت بر معاملات مشتریان، و پیامدها و خطرات پولشویی در اقتصاد کشور، بود.

در بخش دوم این برنامه معلومات مفصل در رابطه به اداره و مدیریت شرکتهای صرافی و خدمات پولی به شمول وظایف و مسوولیت های سهمداران، هییت نظار و هییت عامل (مسوولین عملیاتی)، چگونگی ترتیب صورت حسابات مالی (بیلانس شیت و مفاد و ضرر)، چگونگی ثبت و درج دارایی ها، بدهی ها و سرمایه شرکت ها، مزایای استفاده از سیستم جهت ثبت معاملات و معیارها و نحو پیشبرد یک سیستم جامع و همه جانبه به اشتراک کنندگان این برنامه آموزشی ارایه گردید.

قابل یادآوری است که علاوه بر موارد فوق، در رابطه به اقدامات پس از اخذ جواز که شامل تمدید، تعلیق، فسخ، انحلال (ترک پیشه) جواز فعالیت و سرمایه مقرراتی و تضمین های شرکت های صرافی و خدمات پولی نیز میشود، راهنمایی ها صورت گرفت.

د افغانستان بانک متعهد است تا برای زمینه سازی و ایجاد فضای مناسب و معیاری برای شرکت های صرافی و خدمات پولی و دسترسی مردم به خدمات مالی تلاش های بیشتری را در چارچوب قوانین مرتبط به سکتور مالی و بانکی کشور انجام دهد.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۶:۹
Background image

تدویر مجلس بمنظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی معیاری در کشور

 6ذوالقعدة الحرام 1445- نشستی تحت رهبری محترم نوراحمد آغا معاون اول د افغانستان بانک در تالار شورای عالی این بانک برگزار گردید که هدف آن تسهیل دسترسی مردم به خدمات معیاری، ارزان و با. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۳:۵۷
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

  20شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 21 شوال المکرم 1445 (11/02/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

بازگشت به خبر