تدویر گفتمان بمنظور توسعه و ترویج بانکداری اسلامی در کشور

Mpoya
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۹/۲۱ - ۱۵:۱۵
تدویر گفتمان بمنظور توسعه و ترویج بانکداری اسلامی در کشور

28 جمادی الاول 1445- گفتمانی به ابتکار د افغانستان بانک به هدف توسعه و ترویج بانکداری اسلامی در کشور برگزار گردید. در این گفتمان که در تالار جلسات شورای عالی د افغانستان بانک برگزارگردیده بود، بر علاوه هیئت رهبری د افغانستان بانک معیین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف، رییس مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی و علوم معاصر اکادمی علوم و عده ای از کارشناسان امور بانکداری اسلامی اشتراک ورزیده بودند.

در ابتدا محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک پیرامون اهمیت بانکداری اسلامی صحبت نموده، گفت که بانکداری اسلامی در حال حاضر روند رو به رشد را در همه کشور های جهان چه اسلامی و غیر اسلامی می پیماید. این بدین معناست که بانکداری اسلامی یک ضرورت مبرم و عاری از خطر بوده و در رشد و شکوفایی اقتصاد ها سهم برازنده دارد.

محترم بدری تصریح نمود که د افغانستان بانک به سهم خود در عرصه توسعه و ترویج بانکداری اسلامی طی دو سال گذشته تلاش های موثری انجام داده است اما برای انکشاف هر چه بیشتر آن نیاز به همکاری نهاد های اکادمیک و وزارت های کلیدی مانند معارف، تحصیلات عالی و حج و اوقاف داریم تا با تنویر اذهان عامه و ذهنیت سازی برای رشد آن با د افغانستان بانک بصورت هماهنگ همکاری نمایند.

سرپرست د افغانستان بانک راه اندازی چنین برنامه ها را در امر ترویج بانکداری اسلامی حیاتی خوانده و از اشتراک کننده گان خواست تا با ارائه نظریات مفید و مشوره های سازنده د افغانستان بانک را یاری رسانند.

متعاقباً محترم داکتر یوسف سلیم پریزنتیشن مفصلی را پیرامون سیر بانکداری اسلامی، دستاورد های دوسال گذشته، وضعیت فعلی سکتور بانکداری اسلامی و برنامه های آینده حضور اشتراک کننده گان پیشکش نموده به سهم خویش از وزارت محترم حج و اوقاف و اکادمی علوم خواست تا در قسمت تنویر اذهان عامه و ترویج بانکداری اسلامی در کشور، با د افغانستان بانک همکاری نمایند.

در ادامه مجلس محترم مولوی زرمحمد حقانی معیین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف پیرامون سطح همکاری با د افغانستان بانک صحبت کرده، برای راه اندازی برنامه های آگاهی عامه در مرکز و ولایات از طریق مساجد و مدارس ابراز آماده گی نمود، و برای انسجام هر چه بیشتر این برنامه ها خواست تا د افغانستان بانک با همکاری اکادمی علوم دستورالعملی را تهیه نموده و با ایشان شریک سازند.

در قسمت دیگر این گردهمایی، محترم مفتی ابو سعید الراشد رییس مرکز تحقیقاتی بانکداری اسلامی و علوم معاصر اکادمی علوم بر ارتقای ظرفیت مسلکی کارمندان بانکها در عرصه بانکداری اسلامی تاکید ورزیده و در زمینه طرح های مفیدی را پیشکش کرد. او بر تشریک مساعی ادارات تعلیمی و تربیتی در امر موفق ساختن روند ترویج و توسعه بانکداری اسلامی اشاره کرده، از د افغانستان بانک بابت راه اندازی چنین برنامه ها ابراز قدردانی نمود.

در قسمت پایانی این گفتمان زمینه بحث آزاد و گفت و شنود بین اشتراک کننده گان مساعد گردیده که با تبادل نظر و مشوره های مفید در قسمت ایجاد سهولت به مردم، فراهم آوری زمینه های مناسب برای تمویل مالی بعضی تشبثات و تسهیل دسترسی مردم به منابع مالی اسلامی به همراه بود.

باید یاد آور شد که این گفتمان راه را برای مباحث تخنیکی در سطح طرح پالیسی های معقول و برابر با شرایط و خواست مردم و در پرتو شریعت باز نموده و قرار است در زمینه، با تشریک مساعی بین ادارات مختلف اقدامات عملی صورت گیرد.

آخرین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۶
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

 9شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز شنبه مؤرخ 11 شوال المکرم 1445(1403/02/01) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

بازگشت به خبر