معاون اول د افغانستان بانک بمنظور ترویج پول افغانی و جلوگیری از داد و ستد با اسعار، عازم ولایت هلمند گردید

Mpoya
دوشنبه ۱۴۰۲/۸/۸ - ۱۲:۵۹
معاون اول د افغانستان بانک بمنظور ترویج پول افغانی و جلوگیری از داد و ستد با اسعار، عازم ولایت هلمند گردید

13 ربیع الثانی 1445- محترم نور احمد آغا معاون اول د افغانستان بانک که بمنظور حریق بانکنوتهای مندرس افغانی عازم ولایات جنوب غربی گردیده بود، به سلسله دیدار های رسمی خویش، این بار با والی هلمند، بزرگان و متنفذین قومی و تجار این ولایت دیدار نمود.

محترم نوراحمد آغا حین سخنرانی در زمینه تطبیق موثر سیاست های پولی، کنترول انفلاسیون و حفظ ارزش افغانی در مقابل سایر اسعار صحبت نموده، تصریح کرد که لله الحمد اکنون پول افغانی در ردیف پول های با ثبات کشور های دنیا قرار گرفته و از ارزش بهتر برخوردار است. او از والی محترم ولایت هلمند و بزرگان قومی و متنفذین محل خواست تا مردم را در استفاده از افغانی تشویق نمایند و از استفاده اسعار در معاملات و خرید و فروش داخلی جلوگیری کنند.

محترم نور احمد آغا در ادامه صحبت های خویش افزود که د افغانستان بانک امکانات کافی پول افغانی را در اختیار دارد و در زمینه تامین نقدینه گی مرکز و ولایت هیچ نوع مشکل وجود ندارد. او پول افغانی را نماد اقتدار و افتخار ملی خوانده گفت که همه افغانها مکلف است تا برای حفظ ارزش افغانی و ثبات هر چه بیشتر آن، در معاملات داخلی خود از پول ملی استفاده کرده و از آن حمایت کنند.

معاون اول د افغانستان بانک در قسمت دیگر از سخنانش گفت که د افغانستان بانک بمنظور فراهم آوری سهولت های لازم در زمینه داد و ستد های مردم، اخیراً پروسه حریق بانکنوتهای مندرس جمعاوری شده را آغاز نموده و در عوض بانکنوتهای جدید را داخل دوران پولی نموده است. او از مردم خواست تا حین خرید و فروش ضمن استفاده از افغانی به حفظ و نگهداری درست آن نیز توجه نمایند تا بانکنوتهای افغانی قبل از موعد معینه مندرس نشوند. زیرا در چاپ مجدد آن پول زیاد هزینه می شود که اگر به حفظ و نگهداری افغانی توجه شود، هزینه چاپ مجدد آنرا می توان در پروژه های عمرانی کشور بکار برد.

متعاقباً والی ولایت هلمند محترم طالب مولوی صاحب ضمن قدردانی از دستاورد های مهم د افغانستان بانک در زمینه ثبات پول افغانی و تامین نقدینه گی ولایات، از تعهد و پشت کار منسوبین این ولایت در زمینه ترویج پول افغانی اطمینان داده افزود که این ولایت پروسه تنویر اذهان عامه در زمینه استفاده از پول ملی و توجه به حفظ و نگهداشت آنرا با همکاری متنفذین محل، مقامات ولایتی، تجار ملی و سایر اقشار از قبل آغاز نموده و در زمینه به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

قابل یادآوریست که محترم نور احمد آغا معاون اول د افغانستان بانک قبلاً از ولایات زابل و کندهار نیز دیدن نموده و در قبال ترویج هرچه بیشتر پول افغانی در معاملات و داد و ستد های مردم در این ولایات با مقام ولایات و متنفذین محل و تجار صحبت های مفیدی داشتند.

وروستي خبرونه

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۷
Background image

د اسلامي مالي خدمتونو بورډ کلنۍ غونډه کې د ګډون په موخه د افغانستان بانک سرپرست رئیس جیبوټي هېواد ته لاړ

۱۴۴۵ ذوالحجة الحرام  ۲۲ مه – د افغانستان بانک سرپرست رئیس ښاغلی هدایت الله بدري او ورسره مل پلاوی جیبوټي هېواد ته لاړ، ترڅو د اسلامي مالي خدمتونو بورډ (IFSB) په ۲۲ کلنۍ غونډه کې ګډون. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۳
Background image

د افغانستان بانک خبرتیا

په دې وروستیو کې یو شمیر مغرضو اشخاصو د ټولنیزو شبکو په ځینو پاڼو، په ځانګړې توګه ټلګرام کې پر غولوونکو فعالیتونو لاس پورې کړی دی، او د ټولنیزو شبکو د کاروونکو د جلبولو په موخه په. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۲
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیونه امریکايي ډالره لیلاموي

1445 ذوالحجة الحرام  17 مه - د افغانستان بانک غواړي چې د 1445 کال د ذوالحجة الحرام  د میاشتې په 18 نېټه (1403/04/05) د سه شنبې په ورځ د داوطلبۍ له لارې تر (15) میلیونه امریکايي ډالرو. . .

بېرته خبرونه ته