​​​​​​​اتصال سیستم تادیات بین البانکی با سیستم های عواید و گمرکات وزارت مالیه

Mpoya
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲ - ۱۷:۱۷
​​​​​​​اتصال سیستم تادیات بین البانکی با سیستم های عواید و گمرکات وزارت مالیه

 2جدی 1399- د افغانستان بانک به ادامه فراهم آوری تسهیلات و اصلاحات لازم تادیاتی این بار در زمینه اتصال سیستم تادیات بین البانکی با سیستم های عواید و گمرکات وزارت محترم مالیه اقدام نموده و کار عملی آن امروز آغاز شد.

با استفاده از این سهولت، عواید دولت به شکل برقی و بدون طی مراحل فزیکی اسناد توسط سیستم تادیات بین البانکی دافغانستان بانک جمع آوری و اجرا  گردیده و همزمان پیام ها و معاملات متذکره جهت اطمینان،  به شکل الکترونیکی به سیستم های وزارت مالیه ارسال میشود. این راهکار اعتبار از اول سال مالی ۱۴۰۰ در کابل آغاز و به طور تدریجی به سایر ولایات گسترش میبابد.

دافغانستان بانک متعهد به ارائه خدمات معیاری برای دولت، سکتور مالی و هموطنان عزیز بوده و  از همین جهت همواره سعی نموده تا عرضه خدمات بانکی را با بهترین معیارهای پذیرفته شده جهانی در کشور فراهم نماید. این بار با تطبیق پروژه عصری سازی سیستم های تادیاتی خویش توانسته است که زمینه دسترسی به خدمات تادیاتی را از طریق دو سیستم جداگانه خویش اعم از تادیات کوچک که با استفاده از وسایل تادیاتی روز از قبیل برداشت و انتقال پول از طریق ماشین های اتومات صرافی، ماشین های POS و تادیات ذریعه مبایل و سیستم تادیات بزرگ بین البانکی( ATS ) فراهم سازد

اتصال سیستم های تادیات بین البانکی با عواید و محصولات گمرکی مزایای زیادی را در قبال دارد که به توضیح چند مورد آن از قرار ذیل اکتفا می کنیم:

  • تسهیل در پرداخت فیس محصولات و مالیات گمرکی و شفافیت قابل ملاحظه در تادیه آن،
  • تسریع روند ترخیص کالا ها از گمرکات،
  • تسریع روند جمعاوری عواید بدون محدودیت جغرافیایی
  • تسهیل ارائه خدمات بانکی بهتر برای پرداخت کننده گان و تعرفه های دولتی
  • کاهش گردش و فرسایش پول نقد در افغانستان، و کاهش مصارف عملیاتی
  • نقش قابل ملاحظه در ترویج فرهنگ اقتصاد غیر نقدی
  • کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل پول فزیکی
  • فراهم سازی زمینه رشد بانکهای تجارتی
  • توسعه بیشتر فرهنگ بانکداری بین مردم و آشنایی آنها با محصولات و مزایای خدمات بانکی

آخرین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

بازگشت به خبر