د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را برای شماری استادان و محصلین راه اندازی نمود

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۷ - ۹:۱۰
د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را برای شماری استادان و محصلین راه اندازی نمود

 23صفر المظفر 1446 - د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را پیرامون اهداف، وظایف و تطبیق سیاست‌های پولی، سیستم‌های تادیاتی و توسعه خدمات مالی برای جمعی از محصلین رشته‌های اقتصاد، مالی و بانکی پوهنتون‌های کابل، باختر، جهان، رنا، سلام و کاردان برگزار نمود. باید یادآور شد که در این ورکشاپ از هر پوهنتون یاد شده تعدادی از استادان محترم نیز حضور داشتند.

محترم صدیق‌الله خالد، معاون اول د افغانستان بانک، در سخنان افتتاحیه این ورکشاپ درباره همکاری‌های اکادمیک د افغانستان بانک با پوهنتون‌ها و جامعه اکادمیک صحبت کرده و اظهار داشت که نهادهای اکادمیک و پوهنتون‌ها، نقش کلیدی در تربیت و ارتقای دانش مسلکی نسل جوان و آینده‌ سازان کشور دارند. وی تأکید کرد که جوانان در پوهنتون‌ها مسایل اقتصادی، مالی و بانکی را به صورت نظری می‌آموزند، اما نیاز به آموزش‌های عملی دارند. د افغانستان بانک با درک این نیاز، ابتکار عمل را در دست گرفته و سهم خود را در ارتقای ظرفیت‌های مسلکی کشور ایفا می‌نماید تا محصلین بتوانند علاوه بر نصاب درسی خود، به‌ طور عملی در باره تطبیق بهتر سیاست‌های پولی، تورم، بانکداری اسلامی، توسعه سیستم‌ها و سایر مسایل اقتصادی و بانکی آموزش ببینند.

محترم خالد در قسمت دیگر از سخنان اش، از همه مردم بخصوص محصلین خواست تا ضمن افتتاح حساب های بانکی از کارت های تادیاتی (Afpay) استفاده کرده و به روند دجیتال سازی پیوسته و به دیگران نیز از سهولت ها و مزیت های آن بگویند.

به همین ترتیب معاون اول د افغانستان بانک گفت که بانکداری اسلامی در حال حاضر در سرتاسر کشور در حال تطبیق قرار دارد. او از استادان محترم پوهنتون ها خواست تا در این عرصه جوانان را آموزش داده، مسئولیت  ملی خود را ادا نمایند.

محترم خالد از استادان اشتراک کرده در این ورکشاپ خواست تا ضمن تدریس مضامین مسلکی به محصلین روحیه وطن دوستی و خدمتگذاری و صداقت را در بین آنها تقویت نمایند.

متعاقباً، محترم عبدالله مسعود، معاون آمریت عمومی سیاست پولی، با ارائه پرزنتیشن، وظایف، اهداف و سیاست‌های کلی بانک، تأمین ثبات قیم، کنترل انفلاسیون و نرخ مبادله افغانی را با اشتراک‌کنندگان این ورکشاپ به‌اشتراک گذاشت.

در بخش دیگر این ورکشاپ، محترم ذبیح الله سمسور، کارمند آمریت  عمومی سیستم تادیات، در مورد اهداف، وظایف و مسئولیت‌های سیستم تادیات صحبت کرده و پیرامون اهمیت بانکداری الکترونیکی، سهولت‌های تادیاتی با کارت‌های اعتباری و نقش آن در حکومتداری خوب و عاری از فساد، معلومات مفصل ارائه نمود.

متعاقباً، محترم خالد واحدی، معاون آمریت عمومی ثبت اعتبارات و توسعه خدمات مالی، پرزنتیشنی را در زمینه افزایش دسترسی عامه به خدمات مالی، به ‌ویژه دسترسی قشر فقیر و دارای عاید پایین جامعه به خدمات مالی، تأمین حقوق مستهلکین، ارتقای سواد مالی مردم و نقش نهادهای اکادمیک در ترویج فرهنگ استفاده از محصولات بانکی ارائه کرد.

قابل یادآوریست که در قسمت پایانی این ورکشاپ زمینه بحث آزاد فراهم گردیده که در این بخش استادان محترم پوهنتون ها و آمرین آمریت های مختلف د أفغانستان بانک اشتراک کرده و پیرامون موضوعات مرتبط به سکتور بانکی، تطبیق موثر سیاست های پولی، توسعه سیستم های پرداخت و ترویج دجیتال سازی و شمولیت مالی بحث و تبادل نظر نمودند. ورکشاپ با توزیع تصدیق نامه ها به اشتراک کننده گان، پایان یافت.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۷ - ۹:۱۰
Background image

د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را برای شماری استادان و محصلین راه اندازی نمود

 23صفر المظفر 1446 - د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را پیرامون اهداف، وظایف و تطبیق سیاست‌های پولی، سیستم‌های تادیاتی و توسعه خدمات مالی برای جمعی از محصلین رشته‌های اقتصاد،. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۵ - ۱۷:۳
Background image

سرپرست ریاست کُل  د افغانستان بانک با مستشار سفارت قطر دیدار نمود

22 صفر المظفر 1446- محترم نور احمد آغا سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم مردف القاشوطی مستشار سفارت کشور قطر مقیم کابل در دفتر مرکزی د افغانستان بانک دیدار نمود.

محترم نور. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۴ - ۱۱:۱۸
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

21 صفر المظفر 1446- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز دو شنبه مؤرخ 22 صفر المظفر 1446 (05/06/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها. . .

بازگشت به خبر