تدویر سیمینار آموزشی اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک برای محصلین موسسه تحصیلات عالی روشان ننگرهار

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۱۴:۳۲
تدویر سیمینار آموزشی اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک برای محصلین موسسه تحصیلات عالی روشان ننگرهار

24 شعبان المعظم 1445- هیئت د افغانستان بانک که بمنظور تدویر همایش مردمی حمایت از سکتور بانکی و ترویج بانکداری اسلامی به زون شرق ولایت ننگرهار سفر نموده بودند، در حاشیه سفر خویش سیمینار یکروزه آموزشی را پیرامون معرفی اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک به محصلین موسسه تحصیلات عالی خصوصی روشان راه اندازی نمودند. در این سیمینار حدود 300 تن محصل اشتراک نموده بودند.

در آغاز این سیمینار محترم توریالی همت معاون علمی موسسه تحصیلات عالی خصوصی روشان حضور هیئت د افغانستان بانک در این پوهنتون را خیر مقدم گفته، از دستاورد های د افغانستان بانک در عرصه های مختلف بخصوص ثبات نرخ افغانی در مقابل اسعار ستایش بعمل آورد. او از محصلین خواست تا هریک به نوبه خویش سفیر ترویج پول افغانی شده و آنرا به مثابه هویت ملی در بین مردم تبلیغ و بخاطر حفظ و نگهداشت آن تلاش نمایند.

متعاقباً دوکتور محمد یوسف سلیم آمر بانکداری اسلامی د افغانستان بانک پیرامون اهمیت تحکیم و تنظیم روابط با ارگانها و موسسات علمی صحبت کرده و نقش نهاد های تحصیلی را در تنویر اذهان عامه و ذهنیت سازی مهم خواند. او از اساتید و محصلین خواست تا برای ترویج بانکداری اسلامی در کشور با د افغانستان بانک همکار باشند.

در قسمت دیگر این سیمینار محترم خالد واحدی معاون آمریت توسعه خدمات مالی روی اهمیت دسترسی مردم به خدمات مالی، ایجاد شغل و راه اندازی تشبثات کوچک و متوسط با دریافت بسته های تمویلی مالی سهل و با کیفیت صحبت کرده و راه اندازی چنین برنامه ها را زمینه خوبی گفت و شنود بین محصلین و مسئولین نهاد های حکومتی عنوان کرده و تداوم این چنین برنامه ها را برای توسعه خدمات مالی با اهمیت دانست.

در ادامه، محترمان شاه پور میاخیل معاون آمریت نظارت از موسسات مالی غیربانکی و عبدالحسیب امانت مدیر کمیته ثبات مالی پیرامون میکانیزه سازی فعالیت صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی و بهبود امور سکتور بانکی ارائه معلومات کرده و از اجراات موثر د افغانستان بانک در این زمینه ها اطمینان دادند.

جمع بندی این سیمینار را محترم تاج محمد تمکین اقتصاد دان ساحوی زون شرق انجام داده و از تطبیق موثر سیاست های پولی و طرح های مفید، امکانات د افغانستان بانک برای مدیریت ارزش افغانی و ثبات آن در مقابل اسعار اطمینان داده و از محصلین و اساتید محترم خواست تا نقش خود را در ترویج پول افغانی در زون شرق و توجه به حفظ و نگهداشت آن حین داد و ستد ها به خوبی انجام دهند.

آخرین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۶
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

17 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 18 ذوالحجة الحرام 1445 (05/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر