تدویر جلسه شورای عالی د افغانستان بانک

Mpoya
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ - ۱۵:۲۸
تدویر جلسه شورای عالی د افغانستان بانک

4 ذوالحجه الحرام 1445- جلسه شورای عالی د افغانستان بانک به ریاست محترم هدایت الله بدری سرپرست د افغانستان بانک و به اشتراک سایر اعضای این شورا در دفتر مرکزی د افغانستان بانک برگزار گردید.

محترم هدایت الله بدری سرپرست د افغانستان بانک در نخست پیرامون تطبیق موثر سیاست های پولی، وضعیت سکتور بانکی، تلاش ها برای توسعه بانکداری اسلامی در کشور، میکانیزه سازی فعالیت صرافی ها،  دسترسی مردم به خدمات مالی و اجراات د افغانستان بانک در این زمینه صحبت نمود.

محترم بدری گفت که پول افغانی طی یکسال گذشته نسبت به اسعار بسیاری کشور های منطقه و جهان ارزش خود را در مقابل دالر امریکایی ثابت نگهداشته و روبه بهبود بوده است. او از بهبود وضعیت دارایی، مدیریت و نقدینه گی بانکها صحبت کرده، همچنان تصریح کرد که سپرده های مردم در سکتور بانکداری اسلامی نظر به ربع قبلی 4 در صد افزایش را نشان می دهد.

متعاقباً گزارش های مفصل شش ماه دوم اجراات سال 1402 در عرصه های تطبیق سیاست های پولی، بهبود سکتور بانکی، توسعه بانکداری اسلامی، پیشرفت ها در زمینه سیستم های تادیاتی و پلان های سال 1403 بخش های سکتوری د افغانستان بانک به بحث گرفته شد.

گفتنی است طی این جلسه پیشنهاداتی نیز در جهت عرضه خدمات بهتر به مردم افغانستان از جانب آمریت های مربوطه،مطرح گردیده که مورد منظوری  شورای عالی د افغانستان بانک قرار گرفت.

باید یادآور شد که شورای عالی د افغانستان بانک بالاترین مرجع تصمیم گیری در قبال سیاست های این بانک است و بشکل ربعوار که طی یکسال چهار مرتبه می شود، تدویر جلسه می نماید.

 

آخرین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۶
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

17 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 18 ذوالحجة الحرام 1445 (05/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر