امضای تفاهمنامه تبادل اطلاعات مالی با بانک نگارای کشور مالیزیا

Mpoya
پنجشنبه ۱۳۹۸/۵/۳۱ - ۹:۲۹
امضای تفاهمنامه تبادل اطلاعات مالی با بانک نگارای کشور مالیزیا

د افغانستان بانک بر اساس ماده  سی و یکم قانون جلوگیری از پول شویی و عواید ناشی از جرایم، تفاهمنامه همکاری تبادل اطلاعات مالی مرتبط به پول شویی، تمؤیل تروریزم و سایر جرایم اصلی را با واحد استخبارات مالی  بانک نگارای کشور مالیزیا به امضا رسانید.

این تفاهم نامه تبادل اطلاعات به تاریخ 28 اسد 1398 ه ش در جریان اجلاس سالانه مجمع کشورهای اقیانوس آرام (APG) در پایتخت کشور استرالیا، شهر کانبیرا، به امضاء رسید.

هدف از امضای این تفاهمنامه ایجاد چارچوب همکاری، سرعت بخشیدن به تبادل اطلاعات مالی، ایجاد یک میکانیزم و هماهنگی مؤثر در امر مبارزه علیه پول شویی، تمویل تروریزم و سایر جرایم اصلی می باشد.

بر مبنای این تفاهمنامه، مرکز تحلیل معاملات و را پور های مالی د افغانستان بانک و واحد استخبارات مالی  بانک نگارای کشور مالیزیا متعهد به جمع آوری، تحلیل، تجزیه و تسهیل تبادل اطلاعات مالی به صورت خود کار و یا بر اساس درخواست طرفین غرض حمایت در تحقیقات مربوط به پول شویی، تمویل تروریزم و سایر جرایم مرتبط می باشند.

قابل یاد آوریست که قبلا از این نیز با شمار از کشور ها تفاهمنامه های همکاری پیرامون تبادل اطلاعات مالی مرتبط به پول شویی، تمویل تروریزم و سایر جرایم اصلی توسط مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک با ادارات مماثل خارجی به امضأ رسید.

آخرین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۶
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

 9شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز شنبه مؤرخ 11 شوال المکرم 1445(1403/02/01) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

بازگشت به خبر