حریق بانکنوت‌های مندرس در زون شمال د افغانستان بانک

Mpoya
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۵:۱۷
حریق بانکنوت‌های مندرس در زون شمال د افغانستان بانک

۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۶- د افغانستان بانک بانکنوت‌های مندرس جمع‌آوری شده از زون های شمال و شمال شرق که مجموعاً (۱،۰۷۳،۹۶۲،۰۰۰) یک میلیارد و هفتاد و سه میلیون و نهصد و شصت و دو هزار افغانی می‌گردد و انواعیه‌های ۲، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰، و ۱۰۰۰ افغانی، شامل آن بود پس از شمارش دقیق در حضور هیئت تعیین شده، حریق نمود.

محترم ملا محمد آخند، معاون دوم د افغانستان بانک در جریان حریق بانکنوت‌های مندرس گفت که د افغانستان بانک بانکنوت‌های مندرس را بر اساس طرزالعمل معین جمع‌آوری و از گردش خارج می‌نماید.

وی افزود که عدم توجه به حفظ و نگهداشت درست از پول ملی باعث شده است که بانکنوتهای افغانی زودتر از موعد آن فرسوده شده و از استفاده باز بماند. معاون دوم د افغانستان بانک از هموطنان خواست تا در هنگام استفاده از پول ملی در داد و ستدهای روزانه، در حفظ و نگهداشت آن توجه داشته باشند تا زودتر از معیاد آن مندرس نگردد.

قابل ذکر است که پول‌های مندرس بعد از شمارش دقیق با حضور نمایندگانی از وزارت‌های محترم عدلیه و مالیه، ادارات مربوط و آمریت‌های مختلف د افغانستان بانک، به ولسوالی بلخ ولایت بلخ انتقال داده شد و حریق گردید.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۷ - ۹:۱۰
Background image

د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را برای شماری استادان و محصلین راه اندازی نمود

 23صفر المظفر 1446 - د افغانستان بانک ورکشاپ معلوماتی یکروزه را پیرامون اهداف، وظایف و تطبیق سیاست‌های پولی، سیستم‌های تادیاتی و توسعه خدمات مالی برای جمعی از محصلین رشته‌های اقتصاد،. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۵ - ۱۷:۳
Background image

سرپرست ریاست کُل  د افغانستان بانک با مستشار سفارت قطر دیدار نمود

22 صفر المظفر 1446- محترم نور احمد آغا سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم مردف القاشوطی مستشار سفارت کشور قطر مقیم کابل در دفتر مرکزی د افغانستان بانک دیدار نمود.

محترم نور. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۴ - ۱۱:۱۸
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

21 صفر المظفر 1446- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز دو شنبه مؤرخ 22 صفر المظفر 1446 (05/06/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها. . .

بازگشت به خبر