راه اندازی گفتمان سیاست های پولی به ابتکار د افغانستان بانک با حضور چند تن از اساتید محترم پوهنتونهای معتبر کشور

Mpoya
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۴ - ۱۷:۱۵
راه اندازی گفتمان سیاست های پولی به ابتکار د افغانستان بانک با حضور چند تن از اساتید محترم پوهنتونهای معتبر کشور

کابل، 15 ذوالقعده 1443 د افغانستان بانک با رعایت اصل تحکیم و تداوم روابط با جامعه اکادمیک پیرامون طرح  و تطبیق سیاست های پولی و استفاده از نظریات نیک اساتید محترم رشته اقتصاد مالی و بانکی گفتمانی را  با چند تن از اساتید محترم جامعه اکادمیک برگزار کرد.

هدف از راه اندازی این برنامه را بحث و تبادل نظر و کسب دیدگاه نخبگان و مدرسین رشته اقتصادی روی تقویت اعتبار پالیسی ها  و طرح برنامه های مفید و موثر با در نظرداشت شرایط موجود، تشکیل می داد.

محترم حاجی ادریس سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با ایراد سخنان افتتاحیه گفت که هماهنگی میان بانک مرکزی و نهاد های تحصیلی پیوند مستحکمی دارد که بانک مرکزی به آن اهمیت خاص قایل است، مخصوصاً زمانیکه که دیدگاه علمی و موثر نخبگان پوهنتون ها،  اثرات مثبت را روی طرح برنامه ها و سیاست های پولی، بجا میگذارد، به این منظور د افغانستان بانک، مصمم گردید تا با توجه به شرایط، گفتمانی را روی  طرح، تطبیق و اجرای سیاست های پولی راه اندازی نماید.

سپس، محترم عبدالله مسعود معاون آمریت عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک پریزنتیشن مفصل را پیرامون طرح، تطبیق و اجرای سیاست های پولی ارائه نموده و خواستار نظریات مفید اشتراک کننده گان این مبحث شد.

متعاقباً زمینه بحث و تبادل نظر آزاد فراهم شده که در نخست محترم لطف الحق نور پسرلی مشاور ارشد اقتصادی د افغانستان بانک ضمن با اهمیت شمردن دیدگاه های اساتید پوهنتون ها گفت که د افغانستان بانک به  همه اطمینان میدهد که نظریات سازنده و موثر شما در زمینه چگونگی طرح سیاست های پولی و تطبیق آن، مورد استقبال و استفاده قرار خواهد گرفت.

محترم پسرلی همچنان افزود که جای خوشخبتی است که امروز ما شاهد کادر های مسلکی و با ظرفیت از هموطنان خود هستیم که با درد مردم آشنا بوده و با فکر و تلاش زمینه مداوای آنرا نیز درخواهیم یافت.

سپس محترم احمد جواد سداد آمر عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک روی ابزار های سیاست پولی، چارچوب سیاست های پولی و انواع رژیم های ارزی و محترم عباس سامح آمر عمومی عملیات بازار پیرامون مدیریت ذخایر ارزی راه اندازی لیلام های اسعار و اوراق بهادار و صدور اعتبارنامه ها صحبت نمودند.

در ادامه این گفتمان، اساتید محترم دعوت شده هریک به نوبه خویش نظریات خود را با مقامات د افغانستان بانک شریک ساخته و از تلاش های موفق د افغانستان بانک با توجه به شرایط موجود در مهار انفلاسیون و ثبات نرخ مبادله افغانی در برابر سایر اسعار ستایش به عمل آوردند.

باید یاد آور شد که در این برنامه برعلاوه محترم حاجی ادریس سرپرست د افغانستان بانک، محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر  ریاست، محترم لطف الحق نور پسرلی مشاور ارشد اقتصادی د افغانستان بانک، آمرین سیاست پولی و عملیات بازار، محترم اجمل آرین و همایون غفوری استادان پوهنتون  کابل، سیدا جان احمدزی و جوهر مسعودی استادان پوهنتون کاردان، حسن روحانی استاد پوهنتون کاتب، عبیدالله ظریفی و افتخارالله غنی استادان پوهنتون باختر، محترم صدیق صادق استاد پوهنتون رنا، محترم نصیر احمد ندیم و محترم امام علی سدید استادان پوهنتون غالب و احمد الله مسلم استاد پوهنتون تابش اشتراک ورزیده بودند.

آخرین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

بازگشت به خبر