سیمینار آگاهی دهی پیرامون اهداف انکشاف پایدار در د افغانستان بانک راه اندازی گردید

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۱۰:۲۶
سیمینار آگاهی دهی پیرامون اهداف انکشاف پایدار در د افغانستان بانک راه اندازی گردید

کابل 22 سرطان 1398- سیمینار آگاهی دهی پیرامون اهداف انکشاف پایدار از جانب وزارت اقتصاد در تالار کنفرانس های د افغانستان بانک راه اندازی گردید.

محترم محمد قسیم رحیمی معاون دوم د افغانستان بانک حین صحبت افتتاحیه در رابطه به اهداف انکشافی پایدار صحبت نموده و این برنامه را برای افغانستان نهایت ارزنده و مفید عنوان نمود.

معاون دوم دافغانستان بانک گفت که هرچند در راستای عملی نمودن اهداف انکشاف پایدار موانع نیز موجود است، اما نیاز به همکاری همگانی است تا در راستای عملی نمودن این برنامه موفق شده و اهداف را به وقت معین آن تکمیل نمائیم.

متعاقباًُ، محترم نبی سروش رییس عمومی پالیسی وزارت اقتصاد در رابطه پرزنتیشن معلوماتی را ارایه نموده و با اشتراک کننده گان این برنامه ضمن تشریک معلومات جامعه گفت که همکاری میان ادارات، ما را در حصول اهداف از قبل تعیین شده کمک خواهد کرد.

به گفته وی بمنظور تطبیق بهتر این برنامه، موجودیت چارچوب استراتیژی ضروری است تا بتوانیم با استفاده از آن این گونه برنامه های ملی را بگونه دقیق، عملی نمائیم.

برنامه انکشاف پایدار دارای 17 هدف بوده که محو فقر، صحت ، تحصیل، دسترسی به آب آشامیدنی و انرژی،تساوی جنسیتی، رشد اقتصادی و سایر موارد مشمول آن است.

قابل یاد آوریست که برنامه آگاهی دهی پیرامون اهداف انکشافی پایدار، برنامه مشترک سازمان ملل متحد بوده که در سال 2016 تصویب و طی 15 سال عملی میگردد.

باید یاد آور شد که در این برنامه محترم سلیمان عبادی نظارت کننده تطبیق برنامه اهداف انکشاف پایدار نیز اشتراک نموده و از همکاری د افغانستان بانک در زمینه هماهنگی و تطبیق این برنامه تشکری نموده و خواهان همکاری های بیشتر گردید.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۵:۳۶
Background image

راه اندازی برنامه  آموزشی برای نمایندگان بانک های تجارتی

26 ذوالحجة الحرام 1445 - مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک، برنامه آموزشی یک روزه را برای شماری از کارمندان بخش های تطبیق و رعایت از قانون بانک های تجارتی، راه اندازی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۳
Background image

هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

26 ذوالحجة الحرام 1445 هیئتی تحت سرپرستی محترم هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، در بیست و دومین نشست عمومی سالانه بورد خدمات مالی اسلامی که به تاریخ 1 و 2 جولای سال. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر