هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۳
هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

26 ذوالحجة الحرام 1445 هیئتی تحت سرپرستی محترم هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، در بیست و دومین نشست عمومی سالانه بورد خدمات مالی اسلامی که به تاریخ 1 و 2 جولای سال جاری میلادی در کشور جیبوتی برگزار شده بود، اشتراک ورزیدند.

طی این جلسه که با حضور رؤسا و نمایندگانی از 26 بانک مرکزی کشورهای اسلامی برگزار شده بود، گزارش فعالیت‌ها و مسائل مالی سال آینده بورد پس از بحث و بررسی توسط کشورهای عضو، به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه، معیارهای مربوط به بانکداری اسلامی بر اساس موازین شرعی، مدیریت بهتر نهادهای مالی و بانک‌ها، تأثیر دیجیتلی شدن بانکداری اسلامی،  توسعه بانکداری و تأمین مالی اسلامی در سطح بین‌المللی و اقدامات عملی در این زمینه، مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این جلسه روی گسترش پایدار اقتصادی، شمول مالی، ارزش وقف و زکات در نظام مالی اسلامی، ایجاد نهادهای مرتبط در این بخش، استفاده مناسب از الکترونیکی شدن نظام مالی و اهمیت آن در ایجاد اشتغال‌زایی، تهدیدات موجود علیه تکنولوژی مالی یا فین‌تک و ایجاد مقررات بر اساس موازین شرعی و تعدادی از موضوعات مرتبط بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است که پس از این نشست، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک طی نشست جداگانه‌ای با رئیس بورد خدمات مالی اسلامی پیرامون ذخایر ارزی مسدود شده د افغانستان بانک، اسلامی‌سازی سکتور بانکی، برنامه‌های آموزشی و تعدادی از موضوعات مرتبط، صحبت نمود.

باید گفت که د افغانستان بانک، بانک‌های مرکزی کشورهای اسلامی، بانک‌های اسلامی و نهادهای بین‌المللی شامل اعضای بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) می‌باشند.

آخرین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۵:۳۶
Background image

راه اندازی برنامه  آموزشی برای نمایندگان بانک های تجارتی

26 ذوالحجة الحرام 1445 - مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی د افغانستان بانک، برنامه آموزشی یک روزه را برای شماری از کارمندان بخش های تطبیق و رعایت از قانون بانک های تجارتی، راه اندازی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۳
Background image

هیئت عالی رتبه د افغانستان بانک در بیست و دومین نشست سالانه خدمات مالی اسلامی شرکت کردند

26 ذوالحجة الحرام 1445 هیئتی تحت سرپرستی محترم هدایت‌الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، در بیست و دومین نشست عمومی سالانه بورد خدمات مالی اسلامی که به تاریخ 1 و 2 جولای سال. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۵
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

24 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 25 ذوالحجة الحرام 1445 (12/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر