راه اندازی جلسه هماهنگی به منظور تسهیل امور بانکی برای رشد تجارت با وزارت صنعت و تجارت

Mpoya
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰ - ۱۷:۳۰
راه اندازی جلسه هماهنگی به منظور تسهیل امور بانکی برای رشد تجارت با وزارت صنعت و تجارت

۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ جلسه‌ای به ابتکار د افغانستان بانک، با مقامات وزارت محترم صنعت و تجارت پیرامون توسعه خدمات بانکی، ایجاد تسهیلات در انتقالات بین‌المللی، تأمین مالی تشبثات کوچک و متوسط، توسعه خدمات مالی دیجیتلی و سایر موضوعات مرتبط برگزار شد.

محترم  فدا محمد فیضان آمر عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک، در خصوص اهمیت توسعه خدمات بانکی، تسهیلات ایجاد شده در انتقالات بین‌المللی، تأمین مالی تشبثات کوچک و متوسط و توسعه خدمات مالی دیجیتلی صحبت کرد. وی افزود که برای رسیدن به این هدف، لازم است که نهادهای امارتی با همدیگر هماهنگی بهتری داشته باشند. به گفته آقای فیضان، این کار می‌تواند به ویژه برای تجار تسهیلات بیشتری فراهم کند و در مجموع راه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی هموار سازد.

متعاقباً محترم محمد یاسر ذهین، آمر عمومی ریسک د افغانستان بانک، معلومات مفصلی را در رابطه با تسهیلات ایجاد شده در بخش انتقالات بین‌المللی با شرکت‌کنندگان جلسه به اشتراک گذاشت. وی افزود که اکنون در بخش انتقالات بین‌المللی یا TT تسهیلات بیشتری نسبت به گذشته فراهم شده است و تاجران می‌توانند از مسیر های بانکی با شرایط آسان انتقالات بین‌المللی خود را انجام دهند.

سپس محترم احمد ظاهر ناصرزی، آمرعمومی نظارت موسسات غیر بانکی، در مورد مقرره تمویلات اسلامی کوچک صحبت کرد و یادآور شد که در چارچوب این مقرره، همو طنان عزیز می‌توانند برای توسعه تجارت‌های خود به ‌راحتی از موسسات مربوط قرضه دریافت کنند.

قابل ذکر است که محترم خالد واحدی، معاون آمریت عمومی ثبت اعتبارات عامه و توسعه خدمات مالی، نیز در این جلسه حضور داشت. وی در رابطه با دسترسی مردم به خدمات مالی و توسعه خدمات مالی دیجیتلی صحبت کرده گفت که د افغانستان بانک متعهد به توسعه این بخش است.

قابل ذکر است که در این نشست رؤسای بخش‌های مختلف وزارت صنعت و تجارت نیز حضور داشتند و ضمن گفت‌وگوهای مفصل در رابطه با مسائل مرتبط، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

باید گفت که جلسات تعقیبی این گفتمان در د افغانستان بانک برگزار میشود و تا رسیدن به یک هدف و نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۴ - ۸:۴۹
Background image

نشست استماعیه پیرامون دیجیتلی شدن، با نمایندگان بانک‌های تجارتی برگزار شد

۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ د افغانستان بانک در نظر دارد تا خدمات الکترونیکی را در بخش‌های مالی و بانکی توسعه دهد. برای توسعه این بخش، کمیته‌ای توظیف شده نشست استماعیه‌ای را با آمرین بخش‌های. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۲ - ۱۷:۸
Background image

رییس کُل د افغانستان بانک از نمایندگی دایکندی بازدید کرد

 9ربیع‌الاول 1446- محترم نور احمد آغا، رییس کُل د افغانستان بانک، در ادامه دیدار هایش از نمایندگی‌های این بانک در ولایات مختلف، این‌بار از نمایندگی دایکندی دیدار نمود.

در جریان این. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰ - ۱۷:۳۰
Background image

راه اندازی جلسه هماهنگی به منظور تسهیل امور بانکی برای رشد تجارت با وزارت صنعت و تجارت

۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ جلسه‌ای به ابتکار د افغانستان بانک، با مقامات وزارت محترم صنعت و تجارت پیرامون توسعه خدمات بانکی، ایجاد تسهیلات در انتقالات بین‌المللی، تأمین مالی تشبثات کوچک و متوسط. . .

بازگشت به خبر