تدویر همایش بزرگ در زون جنوب شرق بمنظور حمایت از سکتور مالی و بانکی کشور

Mpoya
دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۱۴:۸
تدویر همایش بزرگ در زون جنوب شرق بمنظور حمایت از سکتور مالی و بانکی کشور

24 رجب المرجب 1445 - همایشی به ابتکار د افغانستان بانک در زون جنوب شرق کشور ولایت پکتیا برگزار گردید که طی آن ادارات حکومتی بشمول مقامات محترم ولایات پکتیا، پکتیکا، خوست و غزنی اشتراک نموده و مردم را به حمایت از سکتور بانکی و سایر سیاست های د افغانستان بانک تشویق نمودند.

در ابتدای این مجلس محترم شیخ انعام الله صلاح الدین معاون والی پکتیا صحبت نموده و ضمن خوش آمدید به مهمانان و هیئت د افغانستان بانک از کارکرد های د افغانستان بانک خصوصاً در قسمت ثبات نرخ افغانی قدردانی به عمل آورده از بارگاه خداوند لایزال توفیق خدمتگاری هر چه بیشتر را به مردم تمنا نمود.

محترم صلاح الدین در قسمت دیگر از سخنانش تواضع، اطاعت پذیری و تعهد در اجرای امور را از اصول مهم در بهبود وضعیت کشور خوانده، از مسؤلین خواست تا مسؤلیت های کاری خود را به وجه احسن انجام دهند.

در قسمت دیگر این مجلس محترم هدایت الله بدری سرپرست د افغانستان بانک پیرامون تطبیق موثر سیاست های پولی، ترویج پول افغانی، حمایت از سکتور بانکی، میکانیزه سازی فعالیت های صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی، توسعه بانکداری اسلامی و سایر دستاورد های د افغانستان بانک بحث نموده و نقش علماء، متنفذین محلی، تجار و مردم را در بهبود هر چه بیشتر این سکتور ها مهم خوانده از آنها خواست تا د افغانستان بانک را در زمینه تطبیق موثر سیاست های اش همکاری نمایند.

محترم بدری در بخشی از سخنان خود بانکداری اسلامی را در افغانستان یک ضرورت مهم عنوان نموده و از تعهد د افغانستان بانک برای نهادینه سازی این سکتور یادآوری کرد، او تصریح کرد که برای ترویج هر چه بیشتر بانکداری اسلامی در کشور و تقویه آن نیاز به همکاری مردم داریم.

در ادامه این مجلس پریزنتیشن های مفید در رابطه به وضعیت فعلی سکتور بانکی و برنامه های اصلاحی آینده، توسعه بانکداری اسلامی و دسترسی مردم به خدمات مالی، تنظیم فعالیت صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی به اشتراک کننده گان ارایه شده  بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جمع بندی محتوای مجلس توسط محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر ریاست صورت گرفته که ایشان به اختصار روی اهمیت ترویج پول افغانی، توجه به حفظ و نگهداشت آن حین داد وستد ها، توسعه بانکداری اسلامی، میکانیزه سازی فعالیت موسسات مالی غیربانکی شامل صرافی ها و عرضه کنندگان خدمات پولی و حمایت از سکتور بانکی صحبت کرده و نقش مردم را در موفق سازی این برنامه ها مهم خوانده از ایشان تقاضای همکاری نمود.

آخرین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۶
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

17 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 18 ذوالحجة الحرام 1445 (05/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر