اعلامیه مطبوعاتی د افغانستان بانک در پیوند به تصمیم دادگاه ایالتی امریکا در مورد ذخایر ارزی افغانستان

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۳ - ۱۱:۴۱
اعلامیه مطبوعاتی د افغانستان بانک د پیوند به تصمیم دادگاه ایالتی امریکا در مورد ذخایر ارزی افغانستان

د افغانستان بانک منحیت بانک مرکزی کشور که مدیریت ذخایر ارزی کشور را بعهده دارد، فیصله محکمه ایالتی امریکا بر عدم پرداخت غرامت به متضررین 11 سپتمبر از دارایی های افغانستان را استقبال می نماید.

د افغانستان بانک بر اساس قانون مسئولیت حفظ، استفاده و مدیریت ذخایر ارزی کشور را بعهده دارد و در پرتو اصول، هر از گاهی گزارش فعالیت های خویش را با شهروندان و در صورت لزوم دید، با نهادهای بین المللی در میان می گذارد.

ذخایر ارزی افغانستان دارایی افغان هاست که طبق قانون به منظور ثبات پولی، تقویت سیستم مالی و تسهیل تجارت با جهان استفاده می شود. مردم افغانستان می خواهند که محدودیت های اعمال شده بر ذخایر ارزی کشور به طور کامل برداشته شود تا ملت رنج دیده این سرزمین از مشکلات روان اقتصادی رهایی یابند.

هیئت رهبری د افغانستان بانک به نهادهای بین المللی اطمینان می دهد که به تمام معیارها، قوانین و مقررات پذیرفته شده بین المللی متعهد هستند و تعهدات بین المللی خود را به خوبی رعایت می کنند و این بانک از ظرفیت و تخصص کافی برای انجام وظایف خود برخوردار است.

د افغانستان بانک آماده است تا برای رفع نگرانی های بین المللی با کشورهای جهان و سازمان های مرتبط همکاری همه جانبه داشته باشد.

آخرین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۶
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

17 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 18 ذوالحجة الحرام 1445 (05/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر