معاون اول د افغانستان بانک با نمایندگان بانک های تجارتی دیدار نمود

Mpoya
دوشنبه ۱۴۰۲/۶/۱۳ - ۱۶:۳۴
معاون اول د افغانستان بانک با نمایندگان بانک های تجارتی دیدار نمود

18 صفر المظفر 1445 تحت رياست محترم نور احمد آغا معاون اول د افغانستان بانک جلسه اي با نمایندگان بانکهای تجارتی، تدویر گردید.

در این جلسه پیرامون بهبود فعالیت های سکتور بانکی، توزیع بانکنوت های جدید، ترویج پول افغانی، ارائه خدمات بانکی بهتر به مشتریان و ثبات پول افغانی با نمایندگان بانکهای تجارتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

محترم نور احمد آغا معاون اول د افغانستان بانک گفت که الحمدلله در نتیجه سیاست های معقول و اقدامات موثر د افغانستان بانک، سکتور بانکی کشور طی دو سال گذشته و باوجود چالش های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته و د افغانستان بانک توانسته است تا این سکتور را از وضعیت بحرانی نجات دهد. این امر نه تنها منجر به استحکام سکتور بانکی کشور شده بلکه نتایج مثبتی نیز در زمینه ثبات و ارزش پول افغانی در پی داشت که در حال حاضر پول افغانی یکی از باثبات ترین واحدهای پولی در تناسب به کشور های  منطقه به شمار می رود و ارزش آن روز به روز بهتر می شود.

محترم نور احمد آغا از نمایندگان بانک های تجارتی خواست تا در زمینه ارائه هرچه بهتر خدمات بانکی به مردم و رسیدگی به مشکلات مشتریان به تلاش خود ادامه دهند. وی همچنین نقش بانک های تجارتی را در روند ترویج پول افغانی و تبدیل بانکنوتهای مندرس به بانکنوتهای جدید، مهم خواند و تاکید نمود که بانک ها باید در این زمینه با رعایت اصل شفافیت به مسئولیت ها و همکاری های خود ادامه دهند.

معاون اول د افغانستان بانک افزود که بانک ها باید به منظور مؤثریت و استحکام سیستم مالی، فعالیت های خود را مطابق مقررات و متحدالمال های د افغانستان بانک انجام دهند.

طی این نشست نمایندگان بانک های تجارتی موضوعات مختلف مربوط به سکتور بانکی را با رهبری د افغانستان بانک در میان گذاشتند که معاون اول د افغانستان بانک در زمینه ایجاد راه حل ها و تسهیلات بانکی مناسب وعده همکاری داد.

شایان ذکر است که در این جلسه علاوه بر نمایندگان بانک های تجارتی، محترم عبدالرحمن قانت آمر عمومی نظارت بانکی د افغانستان بانک نیز حضور داشتند.

آخرین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۵۳
Background image

سرپرست د افغانستان بانک  برای اشتراک در نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی به کشور جیبوتی سفر نمود

22 ذوالحجة الحرام  1445 - سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک محترم هدایت الله بدری و هیئت همراهش برای شرکت در بیست و دومین نشست سالانه بورد خدمات مالی اسلامی (IFSB) به جیبوتی سفر نمودند.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۳۴
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک

اخیراً تعدادی از افراد سودجو دست به فعالیت‌های فریبکارانه در برخی از صفحات اجتماعی، به ویژه تلگرام زده ‌اند و از این طریق دعوت به اشتراک در گروپ های مشخص به منظور جذب کاربران و در نهایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۶
Background image

د افغانستان بانک 15 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

17 ذوالحجة الحرام 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (15) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 18 ذوالحجة الحرام 1445 (05/04/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

بازگشت به خبر